Allmänna regler och villkor och kundinformation

 

I.   Bli en del av LINDUU - Ditt medlemskap hos LINDUU

 

1.  Vilka är vi?

 

Hej!

Välkommen till vår community.

"Vi" är företaget Justlin Ltd (C 76729), 10/2 Triq Lapsi, STJ 1267 St. Julians, Malta, med momsregistreringsnummer.  MT23533018.

Genom att använda vår kommunikationsplattform "LINDUU" (nedan kallad "LINDUU") erbjuder vi dig möjligheten att kontakta andra medlemmar i LINDUU via din mobila enhet eller via vår webbversion och att utbyta information, förutsatt att detta sker i enlighet med de rättsliga kraven och i överensstämmelse med våra principer (i synnerhet dessa allmänna regler och villkor).

I detta avseende vill vi uttryckligen påpeka att LINDUU inte är en tjänst för dejting.

 

2.   Vad gäller för oss rent generellt?

 

(1)   Dessa allmänna regler och villkor (nedan kallade ”villkor") ska tillämpas på affärsrelationen mellan oss och användarna av kommunikationsplattformen LINDUU som tillhandahålls av oss i den version som gäller vid tidpunkten för registreringen eller beställningen.

 

(2)   LINDUU riktar sig enbart till konsumenter. Konsumenter i den betydelse som avses i dessa regler och villkor är fysiska personer som ingår den rättsliga transaktionen i sådant syfte som inte har att göra med deras kommersiella verksamhet eller deras yrkesverksamhet som egenföretagare. Företagare i den betydelse som avses i dessa regler och villkor är fysiska eller juridiska personer eller partnerskap med juridisk ställning som vid ingåendet av den rättsliga transaktionen agerar inom ramen för sin kommersiella verksamhet eller som egenföretagare.

 

(3)   De tjänster som erbjuds av LINDUU är begränsade till följande avtalssyfte:

 

  • Våra tjänster får endast användas i privat syfte och för personligt bruk.
  • Kommersiell användning - oavsett typ - är förbjudet.

 

(4)   Individuella avtal har företräde framför dessa villkor. Avvikande, motstridiga eller kompletterande villkor ska inte ingå i avtalet om vi inte uttryckligen godkänt deras giltighet.

 

3. Vad handlar LINDUU om? Vår terminologi:

 

  • Tjänster”: detta är de tjänster som vi erbjuder dig att använda via LINDUU.
  • "Mynt": Detta är den interna virtuella valutan hos LINDUU. Vissa av LINDUU:s tjänster kan endast användas med hjälp av mynt. Mynt tillhandahålls delvis gratis till användaren. De kan dock också köpas mot en avgift (se även avsnitt 14 i villkor).
  • "Community": detta avser samtliga personer som använder LINDUU-kommunikationsplattform.
  • " Moderatorer": Dessa är anställda som utsetts av oss och som kan delta i chatten under flera olika identiteter, i synnerhet kan de föra dialoger med andra användare. Du kan inte avgöra när en annan användare är en sådan moderator.

Vi använder dessa moderatorer i följande syften:

    • För att se till att du kan använda och ta del av våra interaktiva underhållningsfunktioner även om antalet andra registrerade användare inte är tillräckligt.
    • Syftet är att se till att du och andra användare följer de tillämpliga reglerna som styr användningen av LINDUU.

 

När du använder Shake-funktionen visas inte sådana moderatorer.

  • "Användare" (eller "du"): Med användare avses i dessa villkor en person som är registrerad på LINDUU kommunikationsplattform.
  • "Shake-funktion": Ett annorlunda tillvägagångssätt för matchning. Till skillnad från tidigare kommunikationsplattformar används här inte "swiping". Tack vare vår patenterade "Shake"-funktion kan du i stället se andra användare som för närvarande befinner sig i ditt närområde genom att helt enkelt "skaka" din mobila enhet; se avsnitt 6 och 12  stycke 3 i dessa villkor.

 

4.   Gå med i Linduu - din (gratis) registrering hos oss

 

(1)      Du måste registrera dig innan du kan börja använda vår kommunikationsplattform LINDUU. Detta kostar ingenting.

Du kan registrera dig hos oss om du är en vuxen fysisk person (privatperson). Tyvärr är våra tjänster inte tillgängliga för juridiska personer eller fysiska minderåriga personer.

          Varje fysisk person kan endast registrera sig med ett (1) användarkonto.

(2)       Förfarande vid registrering / ingående av avtal:

  • För att registrera dig och därmed bli medlem i vår community måste du sanningsenligt fylla i alla obligatoriska fält som är särskilt markerade i vår registreringsmask och skicka in din registrering genom att klicka på knappen "Slutför". 

För att slutföra din registrering måste du uttryckligen godkänna de tillämpliga Allmänna reglerna och villkoren som gäller hos LINDUU.

Du måste också bekräfta att du är över 18 år.

  • Genom att fylla i din registrering ger du ett bindande erbjudande om att ingå ett avtal för användning av LINDUU kommunikationsplattform.
  • Vi skickar då ett e-postmeddelande med en bekräftelselänk till den e-postadress som du angav vid din registrering. Klicka på denna bekräftelselänk inom 24 timmar så registreras du som medlem hos LINDUU och vi aktiverar ditt användarkonto.
  • Godkännandet av ditt erbjudande och således ingåendet av ett avtalsförhållande för gratis användning av LINDUU har betydelse för att vi ska kunna aktivera ditt användarkonto.

(3)      Vi tar gärna emot nya medlemmar hos LINDUU - det går dock inte att göra några juridiska anspråk på att få registrera sig och få tillgång till LINDUU:s tjänster. 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst kontrollera den information som du angav vid registreringen och be dig om verifiering. Om dina uppgifter är felaktiga har vi rätt att blockera din tillgång till ditt användarkonto och att säga upp det ingångna användaravtalet (se även avsnitt 7 i dessa villkor.)

(4)      Som (registrerad) användare får du använda de kostnadsfria tjänster som LINDUU erbjuder och lägga till betaltjänster (se avsnitt 5, stycke 1 och avsnitt II i dessa villkor).

 

5.   Vad kan vi göra för dig?  - Våra rättigheter och skyldigheter

 

  1. : När din registrering är klar får du tillgång till följande tjänster hos LINDUU:
  • Gratis tjänster (utan att använda Mynt)

Följande tjänster kan användas utan mynt. De är därför alltid kostnadsfria.:

  • Att ladda ner LINDUU App är gratis
     
  • Skapa en profil (ladda upp foton, skriva en profiltext, välja intressen (t.ex. fotboll, resor, golf osv.), status (t.ex. singel, frånskild osv.) och även vad du söker (t.ex. relation, vänskap, trevlig chatt).
     
  • Sökfunktion, du har möjlighet att söka efter användare i din region, enligt redan fördefinierade kriterier, t.ex. ålder, första siffran i postnumret och land (Nordirland, Skottland, England, Wales), om du vill förslag på en man, en kvinna eller båda, om de är online eller inte online (i den stund du använder sökfunktionen).
     
  • Lägg till favoriter, när du har hittat en profil kan du klicka på en hjärtsymbol i profilen för att lägga till användaren i dina favoriter.
     
  • Du kan spela spelet "Hot or Not" gratis (obegränsat), men endast via vår webbversion https://linduu.se/community/voting.
     
  • Rapportera användare (rapportera-knappen), blockera användare (funktionen återfinns i respektive användares profil).
     
  • Att kontakta kundtjänst via webbversionen / appen / e-post är gratis.
     
  • "Shake"-funktion: att se användare från ditt område är (obegränsat) gratis och endast tillgängligt via appen.
     
  • En puff (möjlighet att ta kontakt) per dag är gratis.
     
    • Tjänster som kräver användning av Mynt

Följande tjänster kan endast användas med hjälp av mynt:

  • Skicka meddelanden (från användare till användare 5 mynt, om meddelandet överstiger 300 tecken, dvs. 301, kostar det 10 mynt).
  • Skicka vänförfrågningar (5 mynt)
  • Skicka puff (2 mynt)
  • Skicka presenter (beroende på present kan det variera mellan 5 och 10 mynt).

Du kan få mynt på olika sätt. Förutom att få dem gratis genom exempelvis kampanjer går det att få mynt mot en avgift (se del II. nedan av dessa villkor).

 

(2)   Vi är upphovsrättsinnehavare till databasen och innehållet i LINDUU, som vi har skapat. Vi har exklusiv rätt till alla upphovsrätter, varumärkesrättigheter och andra immateriella rättigheter i databasen, innehållet, uppgifterna och andra inslag. Detta ska inte påverka användarnas rättigheter till det innehåll de har publicerat.

 

Du får inte använda de uppgifter som du får via LINDUU, varken helt eller delvis, för att skapa en egen databas eller för kommersiellt nyttjande av uppgifter eller tillhandahållande av information och inte heller för någon annan kommersiell användning. Det är inte tillåtet att länka, integrera eller på annat sätt kombinera databasen eller enskilda inslag i den med andra databaser.

 

(3)   Vi gör allt vi kan för att se till att LINDUU fungerar problemfritt. Det kan dock inte uteslutas att det kan förekomma funktionella brister, särskilt i händelse av överbelastning eller tekniskt fel. Vi försöker alltid återställa funktionerna så snabbt som möjligt men vi kan inte garantera att allt fungerar felfritt. I det här avseendet hänvisa vi också till avsnitt 12 stycke 1 i dessa villkor.

 

(4)   Vår plattform behöver också regelbundet underhållas och uppdateras. Vi har därför rätt att stänga av LINDUU helt eller delvis om detta krävs för underhållning eller för att utföra reparationer och detta är också rimligt för dig som användare.

 

(5)   Vi har också rätt att ändra eller avbryta enskilda tjänster hos LINDUU. Om detta omfattar tjänster som du redan har betalat för får du givetvis tillbaka motsvarande belopp när du begär detta.

 

(6)   Om du är inaktiv i 180 dagar skickar vi ett e-postmeddelande till dig där vi ber dig att logga in inom två veckor. Om du inte loggar in inom denna tidsperiod avslutar vi avtalsförhållandet med dig i enlighet med avsnitt 7 i dessa villkor.

 

(7)   Vi har rätt att överföra våra rättigheter och skyldigheter från det användaravtal vi ingått med dig till en eller flera tredje parter (överföring av avtalet). Givetvis informerar vi dig om detta i förväg så att du kan säga upp avtalet före övertagandet. Vid uppsägning gäller avsnitt 7 i dessa villkor.

 

6.   Hur du använder vår chatt- och "Shake"-funktion och spelar "Hot or Not"-spelet

 

Du hittar mer information om detta i våra Vanliga frågor på https://linduu.se/se/faq.html eller så kan du kontakta vår kundtjänst direkt på https://linduu.se/community/messaging/chat/target/3. där du får närmare förklarat hur dessa funktioner fungerar.

 

7.   Ditt medlemskap - varaktighet, blockering av användarkontot och uppsägning av medlemskapet

 

  1. Ditt medlemskap hos oss är gratis - det löper på obestämd tid.

 

Du kan när som helst avsluta ditt kostnadsfria medlemskap utan att ange någon förklaring.

  • För att göra detta via vår webbversion kan du använda följande länk, ange sedan den e-postadress som du använde när du skapade kontot och du får en automatisk e-postmeddelande med en bekräftelselänk https://www.linduu.se/community/profile/delete/ som du måste bekräfta för avslutandet.
  • Eller med brev till Justlin Ltd, 10/2 Triq Lapsi, STJ 1267 St. Julians, Malta.
  • Du kan också välja att radera ditt användarkonto via appen (iOS/ Android). Detta fungerar på följande sätt: Inställningar Mitt konto à Radera konto à e-postmeddelande skickas. Gå till din e-post och bekräfta länken. Om du har ytterligare frågor kan du kontakta privacy@justlin.com.mt eller använda den här länken till vår https://www.linduu.se/se/privacy.html.

 

(3)   Om du använder våra tjänster på ett lagstridigt sätt har vi rätt att upphäva din åtkomst till våra tjänster, vägra registrering och tillfälligt blockera användarens åtkomst, helt eller delvis. Du informeras omedelbart via e-post om indragning av behörighet för åtkomst eller avslag på registrering samt om blockering av åtkomst.

 

(4)   Vi har också rätt att när som helst säga upp avtalet med dig. Vi tillämpar dock en uppsägningstid på 4 veckor till slutet av en månad.

 

(5)   Detta påverkar inte vår rätt till extraordinär uppsägning av goda skäl. Ett sådant skäl föreligger för oss i synnerhet om:

 

  • du fortsätter att bryta mot de skyldigheter som anges i avsnitten 8 och 9 i dessa villkor trots att du har underrättats om överträdelsen. 

 

  • du bryter mot straffrättsliga bestämmelser eller om det finns starka misstankar om en sådan överträdelse.

 

  • du använder information om andra användare som du fått under ditt medlemskap i reklamsyfte av något slag och/eller för ditt eget företag eller tredje parts företag.

 

(6)   Vid uppsägning raderas ditt konto, ditt innehåll och dina lagrade uppgifter, såvida det inte föreligger en rättslig skyldighet att lagra dem eller om lagringen krävs för att skydda våra berättigade intressen. I detta avseende hänvisar vi till vår integritetspolicy https://www.linduu.se/se/privacy.html.

 

(7) Om du fortfarande har innestående mynt när avtalet avslutas kan du begära att få ut det belopp som motsvarar dessa mynt. Återbetalningen görs med samma betalningssätt som du använde vid insättningen. Om detta inte längre finns att tillgå kan du informera oss om något annat betalningssätt som vi kan använda för din återbetalning.

 

8.   Vad du måste vara medveten om!  - Dina rättigheter och skyldigheter

 

(1)   Vi är glada att kunna erbjuda våra tjänster till dig. För att kunna använda dem måste du dock kontrollera att du har de tekniska förutsättningarna som krävs för att du ska kunna få tillgång till LINDUU på din enhet - detta gäller i särskild den hårdvara och programvara som används, internetanslutningen och det aktuella webbläsarprogrammet.

 

(2)   I ditt eget intresse rekommenderar vi att du använder ett uppdaterat virusskydd på din enhet. Vi vill påpeka att vi inte kan hållas ansvariga för skador på grund av virus som skulle ha kunnat förhindras med hjälp av lämplig programvara. I detta fall gäller ansvarsbegränsningarna i dessa villkor i enlighet med avsnitt 12 i dessa villkor.

 

(3)   När du registrerar dig måste du välja ett användarnamn och ett lösenord. Du ska inte lämna ut dessa uppgifter till tredje part utan måste hålla dem hemliga.

 

Om du misstänker felaktig användning av dina åtkomstuppgifter måste du informera oss omedelbart.

 

Vid eventuellt felaktig användning har vi rätt att blockera tillgången till LINDUU:s tjänster. Blockeringen kan endast hävas om användaren begär det.

 

Du ansvarar själv för all eventuell felaktig användning av ditt konto för vilket du är ansvarig och måste ta på dig ansvaret i enlighet med detta.

 

(4)  Om dina personuppgifter ändras är du skyldig att omedelbart uppdatera dessa på ditt användarkonto.

 

(5)   Det användarkonto som du har registrerat får enbart användas av dig. Det får inte överföras till tredje part.

 

(6)   När du använder de tjänster som erbjuds av LINDUU måste du alltid följa de gällande lagarna i din jurisdiktion, särskilt förordningar för skydd av minderåriga och straffrättsliga bestämmelser.

 

Samma sak gäller för bestämmelserna i dessa villkor, särskilt bestämmelserna i avsnitt 8 och 9 i dessa villkor.

 

Det är förbjudet att publicera, reproducera och överföra innehåll till tredje part inom ramen för LINDUU om detta strider mot tillämpliga lagar eller dessa allmänna regler och villkor.

 

(7)   I händelse av brott mot gällande lagar har vi rätt att vidarebefordra relevant information till behöriga myndigheter.

 

9. Regler och praxis - Användarinnehåll, förbud, innehåll och uppförande

 

(1)   Med "innehåll" avses all data och information som laddas upp av användaren (framför allt texter, bilder, filer, grafik, siffror och liknande).

(2)   Ansvaret för allt innehåll enligt punkt 1, som lagras, publiceras eller överförs av en användare som använder LINDUU:s tjänster, ligger uteslutande och utan begränsning hos respektive användare som har lagrat sådant innehåll hos LINDUU, publicerat det eller överfört det via LINDUU.

(3)   Vi kontrollerar inte det innehåll som användarna lagrar, publicerar och/eller överför via sitt användarkonto och kan därför inte garantera riktigheten, lämpligheten eller kvaliteten på sådant innehåll.

       Vidare verifieras heller inte profilbildernas äkthet.

(4)   Vi lagrar, publicerar och överför det innehåll som du och andra användare anger endast under den tid som avtalet gäller och endast för att fullgöra våra skyldigheter i fråga om tjänster. När avtalet har upphört att gälla raderas dessa uppgifter om det inte föreligger en rättslig skyldighet att lagra dem eller om lagringen krävs för att skydda våra rättmätiga intressen. Vad gäller detta hänvisar vi till vår förklaring om dataskydd https://www.linduu.se/se/privacy.html (se avsnitt 7 i dessa villkor).

(5)   Du - liksom alla medlemmar i vår community – får inte publicera innehåll hos LINDUU som bryter mot dessa regler och villkor, rättsliga bestämmelser, myndighetsbeslut eller moral.

Vi utreder alla eventuella tecken på sådant innehåll och efter kontroll vidtar vi lämpliga åtgärder.

(6)   Du - liksom alla medlemmar i LINDUU:s community - är i synnerhet förbjuden att använda LINDUU:s tjänster enligt följande:

  • Du får inte använda LINDUU för att hämta eller distribuera omoraliskt eller illegalt innehåll.

 

  • Du får inte lagra, publicera och/eller överföra data, texter, bilder, videor, filer, länkar, programvara eller annat innehåll som är illegalt, skadligt, hotfullt, kränkande, trakasserande, ärekränkande, vulgärt, obscent, hatiskt, rasistiskt eller på annat sätt stötande i enlighet med gällande lagstiftning, eller som på något sätt kan skada minderåriga, särskilt när det gäller pornografiskt, våldsförhärligande eller sådant som på annat sätt är skadligt för minderåriga.
  • Det är förbjudet att uppge eller sprida osanna fakta om fysiska eller juridiska personer eller ett företag, och det är också förbjudet att trakassera, förolämpa, hota, förtala eller på annat sätt orsaka lidande eller förlägenhet för dessa personer.
  • Tredje parts rättigheter, särskilt upphovsrätt och kompletterande upphovsrätt, varumärkesrätt, patenträtt och andra immateriella rättigheter samt personliga rättigheter, får inte kränkas; detta gäller särskilt lagring, publicering och överföring av bilder och videoklipp - i synnerhet bilder av tredje part, såvida dessa inte gett sitt samtycke. Tredje mans husrättigheter måste också respekteras i detta avseende.
  • Det är förbjudet att samla in, lagra och överföra personuppgifter om andra användare om inte de berörda personerna samtycker till detta.
  • Det är förbjudet att lagra, publicera och/eller överföra innehåll som användaren inte har rätt att sprida.
  • Inga förfrågningar om gåvor, pengar eller donationer får göras via LINDUU.
  • Inom romen för tjänsterna hos LINDUU är det inte tillåtet att göra reklam för försäljning eller köp av varor eller tjänster eller ge andra kommersiella erbjudanden (t.ex. erbjudanden mot betalning) eller att uppmana andra användare att göra detta; i synnerhet får inga annonser som innehåller betalsamtalsnummer publiceras;
  • I samband med LINDUU:s tjänster är det inte tillåtet att uppmana människor att delta i pyramidspel.
  • LINDUU får inte användas för att skicka spam eller skräppost.
  • Inga datorprogram får användas på LINDUU för automatisk läsning av data, t.ex. crawlers (spindel, robot, bot);
  • Inga appar får användas som kan leda till en förändring av nätets fysiska eller logiska struktur eller som kan störa LINDUU:s system; detta omfattar bland annat användning av virus, trojaner, skräppost och försök till dataintrång.
  • Användarna får inte lagra, lägga upp och/eller överföra material som innehåller programvaruvirus eller annan information, filer eller program som är utformade för att störa, förstöra eller begränsa funktionen hos datorprogramvara, hårdvara och telekommunikationsutrustning.
  • Det är förbjudet att hindra, begränsa och försvåra andra användares tillgång till LINDUU.

 

10. Ansvarsfrihet

 

Har du publicerat något som strider mot lagen eller dessa villkor? Då måste du ta ansvar för det!

Genom att slutföra din registrering friskriver du oss därför från alla krav eller anspråk av något slag som tredje part kan göra mot oss för intrång i deras rättigheter som härrör från innehåll som du lagrar, publicerar och/eller överför på LINDUU. Detta omfattar även ersättning för kostnader som uppkommit för juridiskt försvar (advokatarvoden och rättegångskostnader). Detta gäller dock under förutsättning att du är ansvarig för detta avtalsbrott i enlighet med lagstadgade bestämmelser.

 

11. Tecken på överträdelser

 

Det är viktigt för oss att vår kommunikationsplattform används på ett sådant sätt att alla respekterar varandras rättigheter. Om du anser att dina rättigheter kränks av en annan användares innehåll ber vi dig att informera oss om detta:

  • med e-post till service@linduu.se eller
  • med vanlig post till Justlin Ltd, 10/2 Triq Lapsi, STJ 1267 St Julians, Malta.

 

12. Ansvar och ansvarsbegränsning

 

(1)   Vi vill alltid kunna erbjuda dig LINDUU och de tjänster som erbjuds där. Tyvärr kan vi dock inte garantera detta. Vi påpekar därför uttryckligen att vi inte kan hållas ansvariga för systemets obrutna tillgänglighet eller för systemrelaterade fel, avbrott och störningar i den tekniska utrustning och de tekniska tjänster på LINDUU som vi inte kan hållas ansvariga för. I synnerhet är vi inte ansvariga för störningar i kvaliteten på tillgången till tjänsterna på LINDUU:s kommunikationsplattform på grund av force majeure eller händelser som ligger bortom vår kontroll. Dessa inbegriper framför allt strejker, lockouter, lagenliga interna stridsåtgärder och officiella befallningar. Dessutom ingår här även fullständigt eller delvis fel på kommunikations- och nätverksstrukturer och gateways hos andra leverantörer och operatörer som krävs för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster. I detta avseende har vi också rätt att skjuta upp den prestanda som vi är skyldiga att tillhandahålla under den tid som den störande händelsen varar plus en rimlig startperiod. Vi är inte ansvariga för mindre allvarliga avbrott.

 

  1. Vi är endast ansvariga för det innehåll som tillhör LINDUU.
     

I den mån länkar leder till andra webbplatser tar vi inte ansvar för tredje parts innehåll som finns på dessa webbplatser. Vi övertar inte detta externa innehåll som vårt eget. Om vi får vetskap om att det finns illegalt innehåll på externa webbplatser blockerar vi omedelbart åtkomsten till dessa webbplatser.

Vidare är vi heller inte ansvariga för innehåll som publiceras av dig eller andra användare. Dessa återspeglar enbart din åsikt eller respektive användares åsikt.

 

(3)   Du ansvarar själv för hur du använder "Shake"-funktionen. Du måste se till att du endast skakar eller rör din mobila enhet på ett sådant sätt att den inte tar skada sig själv eller annan egendom.

 

(4)   Vid lätt oaktsamma överträdelser av skyldigheter ska vårt ansvar - liksom våra biträdande ombud och juridiska representanters ansvar - begränsas till den förutsebara, avtalstypiska genomsnittliga skadan i enlighet med typen av (tjänste)prestation. Vidare är vi heller inte ansvariga vid lätt försumliga överträdelser av immateriella avtalsförpliktelser. Vi är dock ansvariga för brott mot dina väsentliga avtalsrättsliga positioner. Väsentliga avtalsrättsliga rättsliga positioner är de som vi måste bevilja dig som vår avtalspartner i enlighet med innehållet och syftet i det användningsavtal som vi ingått med dig. Vi är också ansvariga för brott mot skyldigheter som är väsentliga för att avtalet ska kunna uppfyllas på ett korrekt sätt och som du som användare av LINDUU:s kommunikationsplattform också kan förlita dig på.

Vi påpekar uttryckligen att ovanstående ansvarsbegränsningar inte påverkar de krav som du har rätt till i fråga om produktansvar och/eller garanti. Vidare gäller ansvarsbegränsningarna inte vid bedrägligt uppsåt och/eller skada på ditt liv, din kropp eller din hälsa som kan tillskrivas oss, eller vid uppsåtliga eller grovt vårdslösa brott mot skyldigheter.

 

(5)   Om inte annat uttryckligen avtalats ger vi dig inga garantier.

 

13. Övrigt

 

(1)   Republiken Maltas lagstiftning ska tillämpas. Detta val av lag ska endast gälla i den mån det beviljade skyddet inte upphävs genom tvingande bestämmelser i lagen i det land där användaren har sin hemvist. Bestämmelserna i FN:s konvention om avtal avseende internationella köp av varor ska ej tillämpas.

 

(2)   Språket i avtalet är engelska.

 

(3)   Vi är skyldiga att informera dig om att Europeiska kommissionen tillhandahåller en onlineplattform för tvistlösning online. Du kan nå denna via följande länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Vår e-postadress för detta är: privacy@justlin.com.mt.

 

Vi vill vidare påpeka att vi varken är villiga eller skyldiga att delta i tvistlösningsförfaranden inför en konsumentskiljenämnd.

 

II. Använd mynt - Tjänster som kräver mynt

 

14.  Köp mynt

Mynt kan erhållas på följande sätt:

 

  • Du kan köpa mynt via LINDUU
  • Du kan få gratis mynt genom dagliga kupongkoder som vi erbjuder på våra sociala medier.
  • Du kan tjäna ett (1) mynt per dag genom att logga in på ditt konto - men observera att du bara kan få högst 25 mynt på det här sättet. Du kan bara tjäna ytterligare mynt genom att logga in igen när du har samlat färre än 25 gratis mynt på ditt användarkonto.
  • Du kan tjäna mynt genom att delta i kampanjer eller med rabattkuponger som du får ta del av via LINDUU:s meddelandefunktion.

 

15. Köpa mynt / ingå avtal om en avgiftsbelagd tjänst

 

(1)      Som registrerad och inloggad användare har du möjlighet att köpa mynt via LINDUU. En beställning av mynt eller myntpaket utgör ett bindande erbjudande om att ingå ett avtal om köp av de beställda mynten eller myntpaketen.

(2)   Du kan få våra erbjudanden om myntpaket på två olika sätt, vilket vi kortfattat förklarar här.

 

  • Du kan antingen göra det via vår webbversion genom att använda den här länken: https://linduu.se/community/billing à klicka på "Köp mynt" à  välj betalningsleverantör à välj paket à  Ange uppgifter / godkänn villkoren och riktlinjer för betalning hos vald betalningsleverantör à Betala à Bekräftelsemejl (betalningsleverantör) skickas
  • Eller via Appen Android/ iOS enligt följande: Huvudmeny à Inställningar àKöp mynt > Väl paket à Ange/bekräfta uppgifter à Betala à Bekräftelsemejl (betalningsleverantör) skickas

 

Du kan när som helst avbryta beställningen genom att stänga webbläsaren, förutsatt att betalningen ännu inte har genomförts.

 

(3)   Betalningsleverantören skickar genast en bekräftelse på ditt köp via e-post.

 

(4)   Avtalet om köpet ingås - beroende på vilket som inträffar först - med din betalningsorder, mottagandet av denna orderbekräftelse eller krediteringen av mynten eller myntpaketen till ditt användarkonto.

 

(5)   Vi sparar avtalstexten och skickar den till dig tillsammans med våra juridiskt gällande Allmänna regler och villkor med e-post efter det att vi har ingått avtalet.

 

16. Betalningsvillkor

 

(1)   De priser och andra avgifter som anges är bindande. De är slutpriser inklusive lagenlig mervärdesskatt.     

(2)   Du kan betala köpesumman med de betalningsmetoder som anges i erbjudandet.

 

17. Avräkning och retentionsrätt

 

(1)   Observera att du endast har rätt till avräkning om dina motkrav är juridiskt fastställda och erkända och att vi inte bestrider dem. Detta gäller givetvis inte för dina avtalsenliga och andra anspråk som uppstår i samband med upprättandet och genomförandet av detta avtal eller på grund av krav på återbetalning efter upphävande av avtalet i enlighet med EU-lagstiftningen.

 

(2)   Du kan utöva retentionsrätt endast om ditt motkrav grundar sig på samma avtalsförhållande.

 

18. Riktlinjer för upphävande och formulär för upphävande

 

(1) Riktlinjer för upphävande

Konsumenter - en konsument är en fysisk person som ingår en juridisk transaktion i syften som till övervägande del varken kan hänföras till hans eller hennes kommersiella eller fristående yrkesverksamhet - får återkalla sin avtalsförklaring när det gäller avtal mot betalning på följande villkor:

 

Riktlinjer för upphävande

Rätt till upphävande

Du har rätt att häva avtalet inom fjorton dagar utan att uppge något skäl.

Ångerfristen är fjorton dagar från den dag då avtalet ingicks.

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (Justlin Ltd. 10/2 Triq Lapsi, STJ 1267 St. Julians, Malta, e-post: service@linduu.se , telefon: +356 270 289 47 genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev skickat med post, fax eller e-post) om ditt beslut att häva detta avtal. Du kan använda det bifogade formuläret för upphävande, även om det är frivilligt att använda det.

För att ångerfristen ska gälla räcker det att du skickar meddelandet om att du vill utnyttja det innan ångerfristen löper ut.

Följder av upphävande

Om du häver detta avtal är vi skyldiga att betala tillbaka samtliga betalningar som vi fått från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för de extra kostnader som beror på att du har valt en annan typ av leverans än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du häver avtalet. Vid återbetalningen använder vi samma betalningssätt som du använde när du gjorde din betalning såvida vi inte uttryckligen kommit överens med dig om något annat; du blir under inga omständigheter debiterad för denna återbetalning.

Om du har begärt att tjänsterna ska påbörjas under ångerperioden måste du betala oss ett rimligt belopp som motsvarar andelen av de tjänster du redan har fått från oss fram till den tidpunkt du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt, detta belopp ska beräknas i förhållande till den totala omfattningen av de tjänster som anges i kontraktet.

 

(2) Modellformulär för upphävande

Formulär för upphävande

https://linduu.se/revocation-linduu-se.pdf

(Om du vill säga upp avtalet, fyll i och skicka tillbaka formuläret).

- Till Justlin Ltd. 10/2 Triq Lapsi, STJ 1267 St Julians, Malta eller med e-post till service@linduu.se

- Jag/vi (*) säger härmed upp det avtal som jag/vi (*) ingått om köp av följande varor (*)/ tillhandahållande av följande tjänst (*)- köp den (*)/mottagen den (*)

- Konsumentens namn

- Konsumentens adress

- Konsumentens underskrift (endast vid meddelande i pappersformat)

- Datum

_______________

(*) Stryk det som inte gäller.